HomeActueelAlgemene ledenvergadering 12 mei 2014

Algemene ledenvergadering 12 mei 2014

Op maandagavond 12 mei 2014 kwamen meerdere CDA-ers naar het rustige dorp Heenweg. Een verscholen dorp in t Westland maar toch echt Westlands. De opkomst was minder dan de voorafgaande. de onderwerpen waren ook wat minder spannend. Althans dat hebben de afwezigen misschien gedacht.

Het was een heel volle agenda, waarbij ten eerste het jaarverslag en de jaarstukken behandeld werden. De penningmeester had een prachtig resultaat. De raadsverkiezingen van 2014 hebben hem weer ‘ridder te voet’ gemaakt. En dat is maar goed ook. Het resultaat is er ook naar geweest. Meerdere aanwezigen fronsten hun wenkbrauwen toen de campagneleider Dennis ChafiĆ¢ een gloedvol betoog hield over het wel en wee van het campagneteam. Het straalde zoveel professionaliteit uit, dat het alleen maar met een groot applaus voor het team afgesloten kon worden.

Theo Duivesteijn, toen nog beoogd wethouder, Karin Zwinkels de formateur EN lijsttrekker en Piet Vreugdenhil de fractievoorzitter kregen de kans om ieder in te wijden in de wel’s en wee’s van de formatie. Enkele leden zochten nog naar wat verheldering en die kwam er. Applaus klonk alom. Geslaagde avond waar menigeen met veel inspiratie vandaan ging. Zeker de nieuwe fractieleden. Zij kregen een bloemetje, die zij ruimhartig deelden met de vertrekkende raadsleden. Die kregen een dankwoord en ook een bloemetje. Maar meer nog ‘de eer’.

Vertrekkende raadsleden Theo Spanbroek en Martin Buitelaar worden bedankt voor hun inzet als raadslid.

De CDA-fractieleden en wethouders voor de raadsperiode 2014-2018.

Fractievoorzitter Piet Vreugdenhil geeft een toelichting over het coalitievormingsproces.